O‘zbekistonda 80% bank mijozlari xizmatlardan mamnunligini bildirgan

Ammo muammolar kreditlash va to‘lov xizmatlari bilan bog‘liq bo‘ladi

O‘zbekistonda 80% bank mijozlari xizmatlardan mamnunligini bildirgan

Iqtisodiy tadqiqotlar va islohotlar markazi moliyaviy sektorni modernizatsiya qilish sharoitida bank mijozlarining xizmat ko‘rsatish sifatiga bo‘lgan munosabatini baholash maqsadida so‘rovnoma o‘tkazdi.

Tadqiqotda O‘zbekistonning barcha hududlaridan 1,1 mingdan ortiq kishi ishtirok etdi. Tahlil kreditlar va omonatlardan tortib raqamli xizmatlar va maslahat yordamigacha bo‘lgan keng qamrovli mavzularni o‘z ichiga oldi.

Tadqiqot natijalari shuni ko‘rsatdiki, respondentlarning 94%i kamida bitta faol bank kartasiga ega ekan va tobora ko‘proq mijozlar bir nechta banklar xizmatidan foydalanishni afzal ko‘rishmoqda.

Bir qator toifalar bo‘yicha, jumladan o‘zini o‘zi band qilganlar va davlat korxonalari xodimlari orasida “O‘zsanoatqurilishbank” mijozlarining ulushi sezilarli darajada yuqori ekan. Masalan, bank mijozlarining 25,4%i xususiy sektorda ishlaydi. Bundan tashqari, O‘zsanoatqurilishbank xizmat ko‘rsatish sifati bo‘yicha yuqori ko‘rsatkichlarni namoyish etmoqda: uning mijozlarining 84% i belgilangan muddatlarga qat’iy rioya qilinishini ta’kidlagan bo‘lsa, soha bo‘yicha bu ko‘rsatkich taxminan 80% ni tashkil etadi. Muammolarni hal qilishdagi tezkorlikni butun tizim bo‘yicha o‘rtacha 82,4% mijozlar ijobiy baholamoqda.

Depozitlar

Omonatlarga kelsak, so‘rovda qatnashganlarning 20%i omonati borligini aytgan, ularning aksariyati 64%i ish haqi oladigan bankni tanlagan. Depozitlar bo‘yicha xizmatlardan umumiy qoniqish darajasi taxminan 90% ni tashkil etadi, so‘ralganlarning atigi 1%i bankni o‘zgartirishni rejalashtirmoqda.

Kreditlar

Fuqarolarning 51% i amaldagi kreditlarga ega, ularning 55%i ish haqi oladigan bankda qarz olgan. Qarz oluvchilarning 77%dan ortig‘i shart-sharoit va xizmatlardan mamnun. Boshqa banklar mijozlari orasida bu ko‘rsatkich yanada yuqori — 82% dan ortiq.

Shu bilan birga, so‘ralganlarning 38%i aynan kredit xizmatlarini yaxshilash kerak deb hisoblaydi. Ahamiyati bo‘yicha ikkinchi o‘rinda to‘lov xizmatlari (25%), keyin esa pul o‘tkazmalari (11%), depozitlar va valyuta operatsiyalari (har biri 9% dan) turadi.

Bank xizmatlarini tanlash omillari

Respondentlarning 63%i o‘z hududida joylashgan bankni tanlaydi. Sifatli xizmat ko‘rsatish 32% ishtirokchilar uchun tanlovning asosiy mezoni hisoblanadi. 28% tanishlar maslahatiga tayanadi, 21% — xizmatlarning mavjudligiga, 14% mijozlar uchun ishonchlilik va ish tezligi bir xil darajada muhimdir.

Tavsiyalar banklar tanilishining asosiy manbai bo‘lib qolmoqda: so‘rovda qatnashganlarning 70%i o‘z banki haqida aynan shunday ma’lumotga ega bo‘lgan. “O‘zsanoatqurilishbank” misolida bu ko‘rsatkich yanada yuqori — 73%. Raqamli kanallar, shu jumladan saytlar, respondentlarning atigi 14% ini ko‘rsatdi.

Bundan tashqari, SQB Mobile mobil ilovasi yuqori baholandi: “O‘zsanoatqurilishbank” mijozlarining 62%i uni “juda qulay” deb atadi. Boshqa banklar uchun bu ko‘rsatkich atigi 24% ni tashkil etadi.

Respondentlarning 27%i hali ham faqat naqd puldan foydalanadi, yana 32%i naqd va naqd pulsiz hisob-kitoblarni birlashtiradi. Naqd pulni tanlashning asosiy sabablari — ushbu shakldagi daromadlar (40%), masofaviy xizmatlarga ishonchsizlik (35%) va qog‘oz cheklarga bo‘lgan ehtiyoj (12%) hisoblanadi.

Shu bilan birga, bank xizmatlariga bo‘lgan umumiy munosabat ijobiy bo‘lib qolmoqda. So‘rov ishtirokchilarining qariyb 80%i kredit va depozit mahsulotlarining sifatidan mamnun, ularning yarmidan ko‘pi xizmat ko‘rsatishni “juda yaxshi” deb baholagan. Qoniqmaganlar ulushi taxminan 16% ni tashkil etdi. Depozitlar bo‘yicha ijobiy baholar darajasi 80 foizga yetadi, shundan 60%i sifatni yuqori baholaydi. Ushbu xizmatlar bo‘yicha mijozlar tomonidan tanqidlar 15% ni tashkil etdi.

“O‘zsanoatqurilishbank” mijozlari depozit mahsulotlaridan qoniqishning yanada yuqori darajasini qayd etgan. Xususan, qoniqqanlar 85%, qoniqmaganlar ulushi esa nisbatan kamroq (13%) bo‘ldi. Shuningdek, to‘lov xizmatlari (81%), valyuta operatsiyalari (66%) va pul o‘tkazmalari (78%) segmentlarida ijobiy baholar olindi. Shu bilan birga, PSBda bu ko‘rsatkichlar bozordagi o‘rtacha ko‘rsatkichlardan yuqori — mos ravishda 83%, 67% va 79%.

Bank xizmatlari narxi masalasi ham keskin salbiy holatni keltirib chiqarmadi: respondentlarning 52%i komissiyalarni adolatli deb hisoblaydi, 28%i qisman rozi, 12%i esa ularni oshirilgan deb hisoblaydi. Xizmatlar assortimentiga kelsak, 55%i uni yetarli deb hisoblaydi, yana 27%i qisman qo‘shiladi va 9%i tanlov cheklanganligini ta’kidladi.

Moliya va biznes haqida ko'proq yangiliklar Telegram kanalda @KPTLUZ

tg

Mavzu bo'yicha materiallar

Quyosh panellari o‘rnatganlarga 63 mlrd so‘mdan ortiq subsidiya berildi
/
Quyosh panellari o‘rnatganlarga 63 mlrd so‘mdan ortiq subsidiya berildi
Deputatlar renovatsiya to‘g‘risidagi qonunni qabul qildi
/
Deputatlar renovatsiya to‘g‘risidagi qonunni qabul qildi
Chorvoqda Sea Breeze Uzbekistan loyihasini amalga oshirish loyihasini tasdiqlandi
/
Chorvoqda Sea Breeze Uzbekistan loyihasini amalga oshirish loyihasini tasdiqlandi