2026-yilda “Toshkent–Samarqand” va “Toshkent–Andijon” pullik avtomobil yo‘llarini qurish boshlanadi
Loyihalar kompleks dastur doirasida amalga oshiriladi

2026-yilda “Toshkent – Samarqand” va “Toshkent – Andijon” yo‘nalishlari bo‘yicha pullik avtomobil yo‘llarini qurish ishlari boshlanishi rejalashtirilgan. Bu haqda 2028-yilgacha mo‘ljallangan fiskal strategiyada ma’lumot berilgan.
Ushbu loyihalar xalqaro avtomagistrallarni modernizatsiya qilish, ularning o‘tkazuvchanlik salohiyatini oshirish va xavfsizlik darajasini yaxshilashga qaratilgan kompleks dastur tarkibiga kiradi. Moliya xalqaro moliyaviy institutlar ishtirokida, ilg‘or jahon tajribalarini hisobga olgan holda ta’minlanadi.
Bundan tashqari, “Toshkent – Samarqand” yo‘nalishida yuqori tezlikda harakatlanuvchi poezdlar uchun yangi temir yo‘l liniyasi qurilishi, “Nukus – Miskin – Urganch – Buxoro” yuqori tezlikdagi temir yo‘l liniyasini ishga tushirish, shuningdek, zamonaviy yuqori tezlikdagi poezdlar harakatini muntazam yo‘lga qo‘yish rejalashtirilgan.
Joriy yil fevral oyida O‘zbekiston “Toshkent – Andijon” pullik avtomobil yo‘li loyihasining birinchi bosqichi ishga tushirilganini e’lon qilgan edi. Loyiha davlat-xususiy sheriklik asosida amalga oshirilmoqda.
O‘tgan yil oktabr oyida O‘zbekiston transport vaziri o‘rinbosari Jasurbek Choriyev “Toshkent – Andijon” pullik avtomobil yo‘li loyihasi Jahon banki bilan hamkorlikda ishlab chiqilganini va uning qurilishi 6 yil 3 oy davom etishini ma’lum qilgan edi. Umumiy uzunligi 314 km bo‘lgan yangi yo‘l 6 polosali bo‘lib, I-a toifasiga kiradi. Shundan 64% yangi yo‘l bo‘lib, 36% mavjud yo‘llarni rekonstruksiya qilishni o‘z ichiga oladi.
Loyiha uch bosqichga bo‘lingan: birinchi bosqichda uzunligi 78 km bo‘lgan “Toshkent – Angren” uchastkasi, keyinchalik 93 km uzunlikdagi “Angren – Pop” va 143 km bo‘lgan “Pop – Andijon” uchastkalari quriladi. Yo‘lga sement-beton qoplama yotqiziladi, yo‘l bo‘ylab uzunligi 1,1 ming metr bo‘lgan ko‘priklar va boshqa 102 ta inshoot qurilishi rejalashtirilgan. Bundan tashqari, umumiy uzunligi 33 km bo‘lgan 10 ta tunnel qurilishi mo‘ljallangan, eng uzun tunnel 6,79 km ni tashkil etadi.
Yangi avtomagistral Toshkent va Andijon orasidagi yo‘l vaqtini 2 soat 14 daqiqaga qisqartirishi kutilmoqda. Loyiha qiymati o‘tgan yilgi narxlarda $4,28 mlrdga baholangan. Davlat-xususiy sheriklik shartnomasi 49 yil muddatga tuzilgan.
Tadqiqotlar va tender jarayonlari bo‘yicha maslahatlar o‘tkazish uchun Buyuk Britaniyaning Ove Arup and Partners International, PricewaterhouseCoopers (PwC) Central Asia and Caucasus hamda Germaniyaning CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang kompaniyalari konsorsiumi bilan $6,78 mlnlik shartnoma imzolangan.
Moliya va biznes haqida ko'proq yangiliklar Telegram kanalda @KPTLUZ