Tadbirkorning lug‘ati
Tadbirkor lug‘atini o‘zlashtirib borish tadbirkor sifatida professional o‘sishingizga xizmat qiladi

Hammamizga ma’lumki, har bir kasbning o‘ziga xos, faqatgina shu soha vakillarigina tushunadigan professional so‘zlari bo‘ladi. Bugun biz sizlar bilan tadbirkorlarga tegishli so‘zlarni o‘rganamiz va ularning lug‘ati bilan tanishib chiqamiz:
Jarayonlarni avtomatlashtirish – Takrorlanuvchi vazifalar va jarayonlarni avtomatlashtirish uchun texnologiyalardan foydalanish.
Moslashuvchanlik – Kompaniyaning o‘zgarishlar va yangi sharoitlarga tez moslashish qobiliyati.
Aktivlar – Kompaniyaga tegishli va pul qiymatiga ega bo‘lgan resurslar.
Boshqaruv ostidagi aktivlar (AUM) – Investitsiya kompaniyasi yoki fond boshqaruvidagi aktivlarning umumiy qiymati.
Aksioner – Kompaniya aksiyalariga egalik qiluvchi jismoniy yoki yuridik shaxs.
Aksioner kapitali – Aksiyalarni investorlarga sotish orqali kompaniya tomonidan jalb qilingan kapital.
Amortizatsiya – Aktivning xizmat muddati davomida uning qiymatini hisobdan chiqarish.
ABC tahlili – Hisobga olish vositalarini ahamiyatiga ko‘ra uch toifaga ajratadigan tahlil usuli.
PEST tahlili – Siyosiy, iqtisodiy, ijtimoiy va texnologik omillarni tahlil qilish usuli.
XYZ tahlili – Hisobga olish vositalarini ularni iste’mol qilish yoki ishlab chiqarishning barqarorlik darajasiga ko‘ra tasniflaydigan tahlil usuli.
Zararsizlik nuqtasi tahlili – Daromadlar xarajatlarga teng bo‘lgan sotuv darajasini aniqlash jarayoni.
Biznes jarayonlari tahlili – Biznes-jarayonlarning samaradorligini oshirish uchun ularni tahlil qilish va optimallashtirish jarayoni.
Pul oqimlari tahlili – Kompaniyada pul mablag‘lari harakatini baholash.
Xarajatlar tahlili – Mahsulot yoki xizmatlarni ishlab chiqarish va sotish bilan bog‘liq barcha xarajatlarni baholash jarayoni.
Raqobat muhiti tahlili – Raqobatchilarning kuchli va zaif tomonlarini aniqlash uchun ularni o‘rganish va baholash jarayoni.
Qoplash koeffitsiyenti tahlili – Kompaniyaning uzoq muddatli majburiyatlarini bajarish qobiliyatini baholash.
Likvidlik tahlili – Kompaniyaning qisqa muddatli majburiyatlarini bajarish qobiliyatini baholash.
Chetlanishlar tahlili – Haqiqiy natijalarni rejadagi natijalar bilan taqqoslash va og‘ish sabablarini aniqlash jarayoni.
To‘lovga qobiliyat tahlili – Kompaniyaning o‘z moliyaviy majburiyatlarini o‘z muddatida bajarish qobiliyatini baholash.
Foyda tahlili – Kompaniyaning foyda darajasiga ta’sir etuvchi omillarni baholash.
Rentabellik tahlili – Foyda olish uchun resurslardan foydalanish samaradorligini baholash.
Aktivlar rentabelligi tahlili (ROA) – Foyda olish uchun kompaniya aktivlaridan foydalanish samaradorligini baholash.
Kapital rentabelligi tahlili (ROE) – Foydani shakllantirish uchun xususiy kapitaldan foydalanish samaradorligini baholash.
Bozor tahlili – Bozor to‘g‘risidagi axborotni to‘plash, tahlil qilish va talqin qilish jarayoni.
Moliyaviy barqarorlik tahlili – Kompaniyaning uzoq muddatli istiqbolda barqaror moliyaviy holatini saqlab qolish qobiliyatini baholash.
Moliyaviy koeffitsiyentlar tahlili – Kompaniyaning moliyaviy holati va samaradorligini baholash uchun uning moliyaviy ko‘rsatkichlarini tahlil qilish.
Sezgirlik tahlili – Asosiy omillar o‘zgarishining kompaniya moliyaviy natijalariga ta’sirini baholash.
Anderrayting – Qimmatli qog‘ozlarni chiqarishda tavakkalchilikni baholash va o‘z zimmasiga olish.
Inqirozga qarshi boshqaruv – Bankrotlikning oldini olish uchun inqiroz sharoitida kompaniyani boshqarish jarayoni.
Audit – Kompaniyaning moliyaviy hisobotini uning ishonchliligi va belgilangan standartlarga muvofiqligi nuqtai nazaridan mustaqil tekshirish.
Samaradorlik auditi – Kompaniya faoliyati samaradorligini baholash jarayoni.
Autsorsing – Muayyan funksiyalar yoki vazifalarni tashqi mutaxassislarga yoki tashkilotlarga berish.
Yuqoridagi atamalar tadbirkorlik faoliyatida tez-tez uchraydigan va har bir tadbirkor bilishi lozim bo‘lgan asosiy tushunchalardir. Ular orqali siz kompaniyangizning moliyaviy holatini chuqurroq tahlil qila olasiz, biznesingizni samarali boshqarish yo‘lida muhim bilimlarga ega bo‘lasiz.
Shu bois bu lug‘atni o‘zlashtirib borish sizning tadbirkor sifatida professional o‘sishingizga xizmat qiladi.
Moliya va biznes haqida ko'proq yangiliklar Telegram kanalda @KPTLUZ